Hello Brasil

Hello Brasil

Egy rövid bevezető

2016. október 26. - Hello Brasil

Olvasási idő: 3 perc

Egy blog indítása nehéz dolog, nem elég megválasztani a nevet, kitalálni egy külsőt, felépíteni rá a mondanivalót, de szembe kell nézni a nagy üres fehér lappal is. Ijesztőbb mint bármi, ez az a lap amire a világ legnehezebb dolga leírni az első mondatot és ez az a lap, ahol nehéz abbahagyni a történeteket, hogy maradjon a következő posztra is. Leírhatok ide bármit, olvashatjátok és lehet hatással lesz néhányak életére. 

Talán ugyanilyen nehéz megváltoztatni az életünket. Felrúgni azt, ami addig volt és új dolgok után nézni, új dolgokba kezdeni - főleg olyan dolgokba amik újra örömet tudnak szerezni - és lezárni a régieket. 

Mindenki szeretné újrakezdeni aki kicsit is elégedetlen az életével, vagy csak másként csinálni, mint ahogy azelőtt tett. Az elmúlt 25 évem -azért 25 mert nincs több életévem- lezárásának idejében kezdődik ez a blog, egy történet egy srácról, aki egykor Miskolcon lakott. 

Az elmúlt 25 évben nem lehetett különösebb panaszom, soha nem éheztem, voltak barátaim, jártam iskolába és hellyel-közzel meg is kaptam mindent amire vágytam. A nagy kilépés az életbe 18 évesen kezdődött, és az ország legnehezebb időszakában -2010 volt ez az év, amikor több ember kényszerült állástalanságba- sikerült tartós munkahelyre szert tennem. Azt megítélni, hogy milyen munkaerő voltam nem tudom. Reményeim szerint azt a lehetőséget amit akkor kaptam, sikerült többszörösen is meghálálnom a munkához való hozzáállásommal, talán a ranglétrán az előremenetelem sem volt véletlen, a fene tudja. 

Sokat gondolkodtam hogyan lehetne meghatározni a blogot, miről szól, talán ez egy én blog?! Vagy inkább hívjam utazós blognak? Vagy ez a 713. megyek külföldre, mert itthon minden olyan szörnyű blog? 

Maradjunk a pontos meghatározásnál. Lesz itt minden. 

A fő csapás Brazília, itt az olimpia és tudom nagyon aktuális és a médiából is folyik, hogy milyen veszélyes hely, de tényleg nem ezért találtam ki a blogot. A történet sem ennyire egyszerű. 

A történet velem kezdődik -mert szeretek a középpontban lenni- két évvel ezelőtt. Szükségem volt az angol nyelv gyakorlására, mert ráébredtem, hogy ugyan németet tanultam én sok-sok éven át. Rá kellett jönnöm, világ nagyobb része angolul beszél, és több információ létezik angolul. 

Kézenfekvő volt, hogy a nyelvet hasonlóan kezdő emberekkel érdemes kipróbálni, -tudom nem túl szerencsés, mekkora marhaságokat tanulunk el egymástól- így ha valami nem megy maximum nevetünk rajta. A lényeg az önbizalom építése.

Ezért elkezdtem más országokban élő emberekkel ismerkedni, és beszélgetni. Volt itt Észak-Amerikai, Német, Olasz, és Dél-Amerikai is. Voltak emberek akikkel néhány alkalommal csevegtem, volt akivel többször, és volt akivel azóta is barátok vagyunk. Így  történt, hogy barátok lettünk egy bizonyos Matheus nevű sráccal egyenesen Brazíliából. 

Teltek a hónapok, ment a hosszú éjszakába nyúló beszélgetés és röhögés -hála az időeltolódásnak, ami nyáron 5 óra télen meg csak 3 óra a nyári-téli időszámítás miatt- , amikor egy áprilisi éjszaka hülyeségből jött az ötlet, miért nem látogatom meg. Előtte soha nem vágytam Brazíliába, de Dél-Amerikába sem. Nem álmodoztam gyerekkorom óta erről a pillanatról, így viszonylag gyorsan továbbléptem az invitáláson. 

Na igen, de az ember nem olyan, hogyha elhúzzák azt a bizonyos madzagot, nem érdekli tovább, nem piszkálja a fantáziáját és játszik el a gondolattal, hogy olyan helyekre menjen ahová nem vágyott előtte, de tudja, hogy nem lehet ronda hely. Talán azon a héten még kétszer jött elő a téma, és mindig erősen tiltakoztam, hiszen soha nem repültem még, és különben is rohadt messze az egész, dolgozni kell, stb. 

Végül leültem, átgondoltam az egészet, meg egy olyan életszakaszba voltam, amikor azt mondtam, mi baj lehet belőle, most kell szórakozni. Foglaltam repülőt Október végére, és bejelentettem, megyek. 

Itt már 2015-ben járunk, és innen kezdődik a blog -persze azért sem időrendben ;) - , Brazíliáról, rólam, a kalandokról, és hogyan döntöttem a költözés mellett Brazíliába -utóbbi már mondjuk idén történt (2016)- 

A végére egy kis videó :) 

 

 

Jó olvasást mindenkinek! 

A bejegyzés trackback címe:

https://hellobrasil.blog.hu/api/trackback/id/tr9511838863

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása